Program mentoringowy dla kobiet w sferze kultury i mediów
#Niemcy #kobiety #równouprawnienie #programmentoringowy #Weimer #Höppner
Minister stanu ds. kultury Wolfram Weimer poinformował, że będzie kontynuowany program mentoringowy, skierowany do kobiet funkcjonujących w branży kultury i mediów, które chcą się ubiegać o stanowiska kierownicze bądź osiągać lepszą pozycję na rynku. Jest to międzysektorowy program mający na celu podnoszenie ich kwalifikacji zawodowych. Finansowany z budżetu kultury na szczeblu federalnym jest realizowany od 2016 r. przez Biuro „Frauen in Kultur und Medien”, działające przy Niemieckiej Radzie Kultury (Deutscher Kulturrat, DKR).
Minister Weimer zapewnił, że program będzie kontynuowany również w 2025 r. mimo trudnej sytuacji budżetowej państwa. Oznacza to, że działanie na rzecz prawdziwej równości płci stanowi dla rządu niemieckiego ważny element polityki kulturalnej. Zdaniem Weimera program wpisał się znakomicie i z sukcesem w krajobraz kulturowy Niemiec. Mimo że kobiety stanowią większość wśród osób zatrudnionych w kulturze i mediach, to jednak na stanowiskach kierowniczych wciąż są niedoreprezentowane. Tym samym niemiecki krajobraz kulturowy i medialny traci wielki potencjał. Jest ważne − mówił Weimer − aby wysoko wykwalifikowane kobiety miały możliwość skorzystania z doświadczeń mentorów, a także tworzenia zawodowych sieci.
Christian Höppner, przewodniczący Niemieckiej Rady Kultury pozytywnie ocenił fakt, że minister Weimer wkrótce po objęciu urzędu podjął rozmowy z DKR; jego zdaniem była to „intensywna i owocna” wymiana opinii. Za cenne uznał zwłaszcza prolongowanie programu mentoringowego, „ważnej cegiełki”, jeśli chodzi o osiągnięcie równości płci w obszarze kultury i mediów. Dowodem na to, że wciąż istnieje ogromne zapotrzebowanie na tego rodzaju oferty, jest wielkie zainteresowanie udziałem w tym programie.
W dotychczasowych edycjach programu udział wzięło 210 kobiet objętych mentoringiem oraz 155 aktywnych w branży kultury i mediów mentorek i mentorów. Dzięki udziałowi w programie jego uczestniczki mogły stworzyć w minionych latach silne sieci, wykraczające poza sam program i odgrywające istotną rolę np. przy obsadzaniu stanowisk kierowniczych czy w rozwoju zawodowym. (M. Wagińska-Marzec)
https://frauen-in-kultur-und-medien.de/mentoring-programm/
https://www.boersenblatt.net/home/mentoring-programm-frauen-kultur-medien-378273